Hiabs imponerande sortiment medelstora styckegodskranar i fokus på IAA

CARGOTEC CORPORATION, PRESSMEDDELANDE, 20 SEPTEMBER 2016 KL. 12.00 EEST

Hiab, en del av Cargotec, har utökat sitt sortiment medelstora kranar med 24 stycken nya eller uppdaterade modeller. Dessa nya medelstora kranar är en respons på den växande marknaden för 20 tonmeters-kategorin och finns tillgängliga med ett komplett urval av styrsystem från HIAB, manuella så som fjärrstyrda.

"Kundförståelse utgör basen för Hiabs FoU. Allt handlar om att ge ökat värde åt kunden och se till att lösa deras problem. Hiabs viktigaste prioriteter är säkerhet, pålitlighet, hållbarhet och enkelhet i användning, vilket underlättar kundernas effektiva verksamhet. Ett perfekt exempel på detta starka innovationsfokus är den nya uppdateringen av vårt sortiment medelstora kranar. Vi är mycket glada att kunna presentera de nya kranarna på IAA-utställningen," säger Joakim Andersson, Senior Vice President på Loader Cranes, Hiab.

De uppdaterade kranarna är utrustade med innovativa funktioner som gör dem lättare, säkrare och mer effektiva att använda. Crane Tip Control minimerar koordineringssvårigheterna för föraren, och Load Stability System gör kranen säker att använda. Semi Automatic Folding gör det möjligt att parkera eller packa upp kranen halvautomatiskt, vilket underlättar ett av de svåraste momenten i arbete med kranar," förklarar Hans E. Ohlsson, Director på Medium Range Loader Cranes, Hiab.

De nya kranarna är upp till 300 kg lättare än Hiabs tidigare modeller, vilket innebär lika mycket extra lönsamhet för kunden. "Ett avancerat fjärrstyrningssystem, den nya V200-ventilen och den uppdaterad hydraulik innebär samtliga extra värde åt kunden," avslutar Ohlsson.

Välkomna att se HIAB:s styckegodskranar och andra av Hiabs nya innovationer på IAA-utställningen i Hannover, Tyskland den 22-29 september, i vår monter P35. Hiabs presskonferens äger rum torsdag den 22 september kl. 13:00 CEST i montern. Ytterligare information finns på iaa.hiab.com.

Länkar:

För mer information är du välkommen att kontakta (på engelska eller svenska):
Joakim Andersson, Senior Vice President, Loader Cranes, Hiab, tel. 0706-126 124, joakim.andersson@hiab.com
Hans E. Ohlsson, Director, Medium Range Cranes, Hiab, tel. +46 7066 35334, hans.e.ohlsson@hiab.com
På engelska och finska:
Hanna-Kaisa Talvensaari, Senior Communications Manager, Hiab, tel. +358 40 758 1572, hanna-kaisa.talvensaari@hiab.com

Hiab är världsledande leverantör av vägburna lasthanteringslösningar. Kundnöjdhet är vår högsta prioritet. Hiab har cirka 3 000 medarbetare, vilka världen runt arbetar för att leverera produkter och tjänster av högsta kvalitet som kan uppfylla våra kunders behov. Vårt produktsortiment omfattar HIAB styckegodskranar, JONSERED skogs- och återvinningskranar, LOGLIFT skogskranar, MOFFETT påhängstruckar och MULTILIFT lastväxlare liksom DEL, WALTCO och ZEPRO bakgavellyftar. www.hiab.com

Hiab är en del av Cargotec. 2015 var Cargotecs (Nasdaq Helsingfors: CGCBV) försäljning totalt cirka 3,7 miljarder euro och antalet anställda uppgår till över 11 000 personer. www.cargotec.com