Hiab meddelar en utökad garanti på två år för MULTILIFT lastväxlare och lyftdumprar

CARGOTEC CORPORATION, PRESSMEDDELANDE, 29 NOVEMBER 2016 KL. 10.00 EET

Hiab, som är en del av Cargotec, meddelar en utökad garanti på två år för alla MULTILIFT lastväxlare och lyftdumprar runt om i världen. De nya garantivillkoren gäller för produkter som levereras från fabriken med början den 1 januari 2017 för nya order som tas emot med början vecka 45. Den utökade garantin tillkännagavs först i samband med Pollutec-mässan i Lyon i Frankrike.

Den nya standardgarantin är två år för alla MULTILIFT-produkter. De nya strukturramsgarantin är fem år för PLC-styrda MULTILIFT-lastväxlare och -lyftdumprar.

"MULTILIFTs lastväxlare är kända för sin prestanda, hållbarhet och tillförlitlighet. Med den utökade garantin vill vi visa våra kunder och återförsäljare att vi som tillverkare litar på våra produkter. Vi bygger våra produkter med omsorg och tror på dem. Den förnyade garantin är också ett svar på marknadsefterfrågan och hjälper oss att förverkliga våra strategiska tillväxtambitioner", kommenterar Hans Ekman, Head of Sales and Product Business Management, Demountables, på Hiab.

Med serviceavtalet Hiab ProCareTM kan MULTILIFT-garantin utökas ytterligare, utöver de två åren som erbjuds som standard.

MULTILIFT-produkterna presenteras på Pollutec 2016 i Lyon i Frankrike mellan den 29 november och den 2 december i Hiabs monter 112 i hall 2, gång G.

Mer information:
Hans Ekman, Sales and Product Business Management, Demountables, på Hiab, tfn. +358 400 439 972, hans.ekman@hiab.com
Hanna-Kaisa Talvensaari, Senior Communications Manager, Hiab, tel. +358 40 758 1572, hanna-kaisa.talvensaari@hiab.com

Hiab är världsledande leverantör av vägburna lasthanteringslösningar. Kundnöjdhet är vår högsta prioritet. Hiab har cirka 3 000 medarbetare, vilka världen runt arbetar för att leverera produkter och tjänster av högsta kvalitet som kan uppfylla våra kunders behov. Vårt produktsortiment omfattar HIAB styckegodskranar, JONSERED skogs- och återvinningskranar, LOGLIFT skogskranar, MOFFETT påhängstruckar och MULTILIFT lastväxlare liksom DEL, WALTCO och ZEPRO bakgavellyftar. www.hiab.com

Hiab är en del av Cargotec. 2015 var Cargotecs (Nasdaq Helsingfors: CGCBV) försäljning totalt cirka 3,7 miljarder euro och antalet anställda uppgår till över 11 000 personer. www.cargotec.com