Hiab ger utökad garanti för alla HIAB-styckegodskranar

CARGOTEC CORPORATION, PRESSMEDDELANDE, 22 SEPTEMBER 2016 KL. 14.30 EEST

Hiab, som är en del av Cargotec, har beslutat införa en utökad garanti som täcker samtliga HIAB- styckegodskranar. Garantin gäller för alla styckegodskranar som levereras från och med den 1 oktober 2016. Hiab erbjuder kunderna fem års garanti på strukturella komponenter samt en allmän garanti på två år. Den utökade garantin tillkännagavs först i samband med IAA-mässan i Hannover, Tyskland.

"Hiab handlar om prestanda. Kombinationen av kontroll, säkerhet och tillförlitlighet är unik i branschen. Med den utökade garantin vill vi visa våra kunder att när de investerar i en HIAB-kran får de alltid bästa möjliga prestanda i utrustningen", säger Joakim Andersson, Senior Vice President, Loader Cranes, Hiab.

"Kvalitet och säkerhet är Hiabs högsta prioriteter inom produktutveckling, produktion och service. Kvaliteten på HIAB:s kranar ligger på en så hög nivå att vi beslutade oss för att utöka vår garanti. Detta är ett medvetet steg för att minska affärsrisken för våra kunder och samtidigt stärka vår kontinuerliga förbättringscykel. Vi vill att våra kunder ska förbli konkurrenskraftiga med våra produkter och vi vill hjälpa dem att driva sin verksamhet effektivare och utan några problem", säger Tobias Bunne, Quality & Product Support Director, Hiab.

Välkommen att se Hiabs innovationer på IAA den 22-29 september i vår monter P35. Flera HIAB-kranmodeller kommer att presenteras, till exempel den nya kranen HIAB X-HiPro 558 för treaxliga lastbilar och den lätta och kompakta medelstora kranen HIAB X-HiPro 232. Ytterligare information finns på iaa.hiab.com.

För mer information är du välkommen att kontakta (på engelska eller svenska):
Joakim Andersson, Senior Vice President, Loader Cranes, Hiab, tel. 0706-126 124, joakim.andersson@hiab.com
Tobias Bunne, Quality & Product Support Director, Hiab, tel. 0706-080 485, tobias.bunne@hiab.com
På engelska och finska:
Hanna-Kaisa Talvensaari, Senior Communications Manager, Hiab, tel. +358 40 758 1572, hanna-kaisa.talvensaari@hiab.com

Hiab är världsledande leverantör av vägburna lasthanteringslösningar. Kundnöjdhet är vår högsta prioritet. Hiab har cirka 3 000 medarbetare, vilka världen runt arbetar för att leverera produkter och tjänster av högsta kvalitet som kan uppfylla våra kunders behov. Vårt produktsortiment omfattar HIAB styckegodskranar, JONSERED skogs- och återvinningskranar, LOGLIFT skogskranar, MOFFETT påhängstruckar och MULTILIFT lastväxlare liksom DEL, WALTCO och ZEPRO bakgavellyftar. www.hiab.com

Hiab är en del av Cargotec. 2015 var Cargotecs (Nasdaq Helsingfors: CGCBV) försäljning totalt cirka 3,7 miljarder euro och antalet anställda uppgår till över 11 000 personer. www.cargotec.com