Hiab bundelt expertise en aanbod afvalbeheer & recyclingsegment - Presentatie bij IFAT, 14-18 mei in München

CARGOTEC CORPORATION, PERSBERICHT, 11 MEI 2018 AT 12 AM EEST

Hiab, onderdeel van Cargotec en wereldwijd leider laad- en lossystemen voor het wegtransport, bedient al vele jaren met succes klanten in de afvalbeheer- en recyclingindustrie met zijn apparatuur. In een sector waar efficiëntie, betrouwbaarheid, veiligheid en duurzaamheid van het grootste belang zijn, laat Hiab zijn uitgebreide aanbod zien op IFAT, de toonaangevende handelsbeurs voor milieutechnologieën. Onder het thema "Joining the dots" (de punten verbinden) benadrukt Hiab zijn vermogen om oplossingen te bieden en waarde te creëren langs de "punten" in deze circulaire economie door zijn ervaring, apparatuur, diensten en technologieoplossingen.

"De wereld verandert met meer regelgeving over hoe en wanneer je afval kunt inzamelen. Bij Hiab willen we onze klanten helpen bij het "verbinden van de punten" in afvalverwerking en recycling: van de inzamelingspunten naar afvaloverdrachtsstations, naar verwerkingscentra en daarbuiten.
Daarbij het voordeel geven van één leverancier voor apparatuur zoals laad- en recyclingkranen, afneembare containers, meeneemheftrucks en laadkleppen, dit alles gecombineerd met service en onderhoud op één plek, dat maakt dat onze klanten zich op hun eigen activiteiten kunnen richten," aldus Adi Hambiralovic, Segment Manager, Waste & Recycling Management, Hiab.

Begin mei deed Hiab mee aan de IEexpo in China om oplossingen te presenteren voor het afval- en recyclingsegment aan zijn Aziatische klanten. In München lanceert Hiab de MultiBeam, een nieuw product in de FrameWorks-familie. "FrameWorks is een modulair systeem dat de klant een voorgefabriceerd, kant-en-klaar subframe levert, dat overeenkomt met de gekozen truck. De nieuwe MultiBeam bestaat uit twee balken en een bevestigingskit, waardoor de klant een kraan en een heftruck op hetzelfde voertuig kan monteren. Dit breidt de functionaliteit van de klant uit en vermindert de werklast," legt Marcel Boxem, directeur Heavy Range Loader Cranes van Hiab uit.

"Onze apparatuur en diensten zijn ontworpen om zaken te leveren die belangrijk zijn voor onze klanten: veiligheid voor gebruikers en het milieu, efficiëntie om brandstofkosten te minimaliseren en tijd te besparen, en duurzaamheid om de opbrengst van de investeringen van klanten te maximaliseren. We zijn echter ook voorbereid op digitalisering in het afval- en recyclingsegment. In de toekomst zullen vuilniswagens kunnen detecteren wanneer de bakken moeten worden geleegd en hun routes dienovereenkomstig plannen. We onderzoeken intensief welke mogelijkheden de nieuwe oplossingen zullen bieden voor de samenleving en bereiden ons aanbod voor om tegemoet te komen aan toekomstige behoeften," concludeert Hambiralovic.

Neem voor meer informatie contact op met:
Adi Hambiralovic, Segment Manager, Waste & Recycling Management, Hiab, tel. +46 706 550 108, adi.hambiralovic@hiab.com
Hanna-Kaisa Talvensaari, Senior Communications Manager, Hiab, tel. +358 40 758 1572, hanna-kaisa.talvensaari@hiab.com

Hiab is wereldwijd de grootste leverancier van laad- en lossystemen, intelligente services en digitaal verbonden oplossingen voor het wegtransport. Hiab is een industrieel pionier met wereldwijd meer dan 3.300 medewerkers die vol passie werken aan ons streven om onze klanten efficiënter te laten werken en vorm te geven aan de toekomst van intelligent laden en lossen.

Het aanbod van Hiab omvat toonaangevende apparatuur voor vrachtafhandeling zoals HIAB autolaadkranen, LOGLIFT en JONSERED hout- en recyclingkranen, MOFFETT meeneemheftrucks, MULTILIFT afzetsystemen en laadkleppen van de merken ZEPRO, DEL en WALTCO. De service Hiab ProCareTM, het onderscheiden systeem voor kraanbediening HiVisionTM en het platform HiConnectTM zijn het resultaat van onze voortdurende inspanningen om intelligente services en verbonden oplossingen te leveren die onze klanten meerwaarde bieden. www.hiab.com

Hiab is onderdeel van Cargotec Corporation. In 2017 heeft Cargotec (Nasdaq Helsinki: CGCBV) een verkoopopbrengst behaald van ongeveer 3,2 miljard en het bedrijf heeft meer dan 11.000 mensen in dienst. www.cargotec.com