Hiabs indrukwekkende serie middelzware laadkranen in de schijnwerpers op de IAA-beurs

CARGOTEC CORPORATION, PERSBERICHT, 20 SEPTEMBER 2016, 12.00 UUR EEST

Hiab, onderdeel van Cargotec, heeft zijn middelzware laadkranen verrijkt met 24 nieuwe of gemoderniseerde modellen. De nieuwe middelzware kranen zijn het antwoord voor de groeiende markt van het 20 tonmeter-segment en zijn verkrijgbaar met de volledige selectie van de HIAB-bedieningssystemen, handmatig of op afstand.

"Klantinzicht vormt de kern van Hiab R&D. Het draait allemaal om het toevoegen van waarde voor de klant en het oplossen van hun problemen. Veiligheid, betrouwbaarheid, duurzaamheid en gebruiksgemak zijn Hiabs topprioriteiten, waarmee de klanten worden geholpen hun activiteiten efficiënt te runnen. Een goed voorbeeld van deze sterke focus op innovatie is de huidige versie van ons portfolio van middelzware laadkranen. We zijn verheugd dat we de vernieuwde kranen kunnen presenteren op de IAA-beurs", aldus Joakim Andersson, Senior Vice President, Loader Cranes, Hiab.

"De gemoderniseerde kranen worden geleverd met innovatieve functies die kraanbediening eenvoudiger, veiliger en productiever maken. Crane Tip Control (bediening kraanuiteinde) minimaliseert de complexiteit van de coördinatie van de kraan voor de bedienaar en Load Stability System (belastingstabiliteitssysteem) garandeert een veilig gebruik van de kraan. Door Semi Automatic Folding (semi-automatisch in- en uitklappen) kande kraan semi-automatisch worden geparkeerd of geactiveerd, wat een van de moeilijkste operaties bij het werken met een autolaadkraan vereenvoudigt", legt Hans E. Ohlsson, Directeur, Medium Range Loader Cranes, Hiab, uit.

De nieuwe kranen zijn op hun maximum 300kg lichter dan de voorgaande Hiabs, wat een zelfde hoeveelheid extra laadvermogen voor de klant betekent. "Geavanceerde afstandsbediening, het nieuwe V200 ventiel en gemoderniseerde hydrauliek voegen allemaal extra waarde toe voor de klant," concludeert Ohlsson.

U bent van harte welkom om de HIAB-laadkranen  samen met andere Hiab innovaties te komen bekijken op de IAA-beurs in Hannover op 22-29 september op onze stand P35. Hiabs persevenement wordt gehouden op donderdag 22 september om 13:00 CEST bij de stand. Meer informatie is beschikbaar op iaa.hiab.com.

Links:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen in het Engels en in het Zweeds:
Joakim Andersson, Senior Vice President, Loader Cranes, Hiab, tel. +46 706 126 124, joakim.andersson@hiab.com
Hans E. Ohlsson, Director, Medium Range Cranes, Hiab, tel. +46 7066 35334, hans.e.ohlsson@hiab.com
In het Engels en in het Fins:
Hanna-Kaisa Talvensaari, Senior Communications Manager, Hiab, tel. +358 40 758 1572, hanna-kaisa.talvensaari@hiab.com

Hiab is wereldwijd de grootste leverancier van laad- en lossystemen voor het wegtransport. Klanttevredenheid heeft voor ons de hoogste prioriteit. Bij Hiab werken circa 3.000 professionals aan het leveren van hoogwaardige producten en diensten die voldoen aan de wensen van de klant. Ons productassortiment omvat HIAB autolaadkranen, JONSERED recycling- en houtkranen, LOGLIFT houtkranen, MOFFETT meeneemheftrucks, MULTILIFT afzetsystemen en DEL, WALTCO en ZEPRO laadkleppen. www.hiab.com

Hiab is onderdeel van Cargotec. In 2015 heeft Cargotec (Nasdaq Helsinki: CGCBV) een verkoopopbrengst behaald meer dan 3,7 miljard euro en het bedrijf heeft meer dan 11.000 werknemers in dienst. www.cargotec.com