Hiab vernieuwt zijn middelzware kranen en lanceert de lichte en compacte HIAB X-HiPro 232

CARGOTEC CORPORATION, PERSBERICHT, 22 AUGUSTUS 2016 AT 11 am EEST

Hiab, onderdeel van Cargotec, vernieuwt zijn middelzware laadkranen met 24 geheel nieuwe modellen, die op de komende Beurzen in het Zweedse Elmia en in IAA in Duitsland zullen worden gelanceerd.

"Onze nieuwe productstrategie is gebaseerd op de manier van werken van onze klanten, in plaats van op capaciteit en ton/meter. We hebben er speciaal voor gezorgd dat de nieuwe selectie middelzware kranen een verscheidenheid aan bedieningssystemen biedt, die het dagelijkse werk van onze gebruiker zo goed mogelijk ondersteunen", aldus Joakim Andersson, Senior Vice President, Loader Cranes, Hiab. De nieuwe HIAB middelzware kranen zijn verkrijgbaar met een complete selectie handmatige en de afstandsbedieningsystemen, die de gebruiker de vrijheid geeft om eensysteem te kiezen dat precies voldoet aan zijn/haar behoeften.

Eenvoudige montage, eenvoudig onderhoud - plus meer laadvermogen

Een eigenschap die alle nieuwe modellen gemeenschappelijk hebben is de gemakkelijke en veilige montage op het vrachtwagenchassis. De complete installatie is ontworpen voor het laagst mogelijke totale gewicht.

"De nieuwe modellen zijn op hun maximum 300 kg lichter dan onze vorige modellen. En dit betekent dezelfde hoeveelheid extra laadvermogen. Dit alles is gedaan om de winstgevendheid van onze klanten te maximaliseren", aldus Hans Ohlsson, directeur Medium Range Cranes. Essentiële onderdelen en componenten die regelmatig aandacht vereisen, zijn ook gemakkelijk bereikbaar.

HIAB X-HiPro 232 biedt hoogste efficiëntie in het 20-ton/meter bereik

Het nieuwe HIAB X-HiPro 232 model biedt het soepele en nauwkeurige HiPro bedieningssysteem - het meest geavanceerde afstandsbedieningssysteem in de branche. Tegelijkertijd biedt het de hoogste capaciteit voor zijn grootte.

"De HIAB X-HiPro-modellen bieden een vlotte bediening met meer snelheid, voor meer productiviteit. Het Load Stability System (LSS) garandeert het veilige gebruik van de kraan; het dempt automatisch abrupte stops die anders de lading zouden laten zwaaien. Boom Deployment Assistant (BDA), die de hoek en positie van de arm tijdens het in- en uitvouwen bewaakt, voorkomt dat de operator een beweging maakt die de kraan zou kunnen beschadigen", vervolgt Ohlsson.

Zoals alle nieuwe middelzware kranen is ook de HIAB X-HiPro 232 geverfd in overeenstemming met het high-technDuranceTM-verfproces om een lange levensduur en jarenlang goedogende kraan te waarborgen.

De HIAB X-HiPro 232 is te bewonderen op Hiab stand U501:10 tijdens de Elmia-beurs in Zweden van 24-27 augustus en op de IAA beurs in Hannover in Duitsland op Hiab standnummer Pavillon P35 OG A02 van 22-29 september.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen in het Engels:
Joakim Andersson, Senior Vice President, Loader Cranes, Hiab +46 7061 26124, joakim.andersson@hiab.com
Hans Ohlsson, Director, Medium Range Cranes, Hiab, tel. +46 7066 35334, hans.e.ohlsson@hiab.com
Hanna-Kaisa Talvensaari, Senior Communications Manager, Hiab, tel. +358 40 758 1572, hanna-kaisa.talvensaari@hiab.com

Hiab is wereldwijd de grootste leverancier van laad- en lossystemen voor het wegtransport. Klanttevredenheid heeft voor ons de hoogste prioriteit. Bij Hiab werken circa 3.000 professionals aan het leveren van hoogwaardige producten en diensten die voldoen aan de wensen van de klant. Ons productassortiment omvat HIAB autolaadkranen, JONSERED recycling- en houtkranen, LOGLIFT houtkranen, MOFFETT meeneemheftrucks, MULTILIFT afzetsystemen en DEL, WALTCO en ZEPRO laadkleppen. www.hiab.com

Hiab is onderdeel van Cargotec. In 2015 heeft Cargotec (Nasdaq Helsinki: CGCBV) een verkoopopbrengst behaald van 3,7 miljard euro en het bedrijf heeft over 11.000 werknemers in dienst. www.cargotec.com