Hiab geeft uitgebreide garantie voor alle HIAB-laadkraanmodellen

CARGOTEC CORPORATION, PERSBERICHT, 22 SEPTEMBER 2016, 14.30 UUR EEST

Hiab, onderdeel van Cargotec, heeft besloten een uitgebreide garantie te verstrekken die betrekking heeft op alle HIAB-laadkraanmodellen. De garantie is geldig voor alle laadkranen die worden geleverd vanaf 1 oktober 2016. Hiab biedt zijn klanten vijf jaar garantie op structurele componenten, plus een algemene garantie van twee jaar. De uitgebreide garantie zal worden aangekondigd tijdens de IAA-beurs in het Duitse Hannover.

"HIAB-laadkranen draaien helemaal om prestaties. De combinatie van controle, veiligheid en betrouwbaarheid is uniek in de branche. Met de uitgebreide garantie willen we onze klanten laten zien dat bij een investering in een HIAB-laadkraan, ze altijd de best mogelijke prestaties krijgen met de apparatuur," aldus Joakim Andersson, Senior Vice President, Loader Cranes, Hiab.

"Kwaliteit en veiligheid zijn topprioriteiten van Hiab in productontwikkeling, productie en service. De kwaliteit van HIAB-laadkranen is dermate goed, dat we hebben besloten om onze garantie uit te breiden. Dit is een doelbewuste stap om het zakelijke risico voor onze klanten te verminderen en tegelijkertijd de cyclus van voortdurende verbetering te versterken. We willen dat onze klanten concurrerend blijven met onze producten en we willen ze helpen hun zaken efficiënter te runnen zonder zorgen," aldus Tobias Bunne, Quality & Product Support Director, Hiab.

U bent van harte welkom om de innovaties van Hiab te zien op de IAA-beurs op 22-29 september op stand P35. Verschillende HIAB-laadkraanmodellen worden gepresenteerd, bijvoorbeeld de nieuwe HIAB X-HiPro 558-laadkraan voor drie-assige trucks, en de lichte en compacte HIAB X-HiPro 232 middelgrote laadkraan. Verdere informatie is beschikbaar op iaa.hiab.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen in het Engels en in het Zweeds:
Joakim Andersson, Senior Vice President, Loader Cranes, Hiab, tel. +46 706 126 124, joakim.andersson@hiab.com
Tobias Bunne, Quality&Product Support Director, Hiab, tel. +46 706 080 485, tobias.bunne@hiab.com
In het Engels en in het Fins:
Hanna-Kaisa Talvensaari, Senior Communications Manager, Hiab, tel. +358 40 758 1572, hanna-kaisa.talvensaari@hiab.com

Hiab is wereldwijd de grootste leverancier van laad- en lossystemen voor het wegtransport. Klanttevredenheid heeft voor ons de hoogste prioriteit. Bij Hiab werken circa 3.000 professionals aan het leveren van hoogwaardige producten en diensten die voldoen aan de wensen van de klant. Ons productassortiment omvat HIAB autolaadkranen, JONSERED recycling- en houtkranen, LOGLIFT houtkranen, MOFFETT meeneemheftrucks, MULTILIFT afzetsystemen en DEL, WALTCO en ZEPRO laadkleppen. www.hiab.com

Hiab is onderdeel van Cargotec. In 2015 heeft Cargotec (Nasdaq Helsinki: CGCBV) een verkoopopbrengst behaald meer dan 3,7 miljard euro en het bedrijf heeft meer dan 11.000 werknemers in dienst. www.cargotec.com