Hiab HIAB lanceert nieuwe X-HiPro 558 HiPro laadkraan voor drie-assige trucks

CARGOTEC CORPORATION, PERSBERICHT, 23 AUGUSTUS 2016 AT 11 am EEST

Hiab, onderdeel van Cargotec, lanceert zijn nieuwste innovatie in de reeks grote kranen: de nieuwe HIAB X-HiPro 558, de sterkste kraan voor montage een drie-assige truck.

"Ons serie grote kranen bevat de sterkste en krachtigste van onze producten. Nu omvat het een compleet assortiment qua laadvermogen en kan het zelfs de moeilijkste tilklussen aan", aldus Joakim Andersson, Senior Vice President, Loader Cranes, Hiab

Het nieuwe lid van de familie is ontworpen voor het tillen van zware en volumineuze ladingen. "HIAB X-HiPro 558 levert 20% meer hefvermogen dan andere kranen van vergelijkbare grootte. Met ons geoptimaliseerde EP-armsysteem met langere en lichtere afzonderlijke uitschuifarmen, biedt de nieuwe kraan een geoptimaliseerd bereik met meer capaciteit voor het tillen van volumineuze ladingen," stelt Marcel Boxem, directeur, Heavy Cranes, Hiab.

Het HIAB X-HiPro 558 model is voorzien van het soepele en nauwkeurige HiPro bedieningssysteem - de meest geavanceerde afstandsbediening in de branche. Speciale aandacht is besteed aan de verhouding vermogen/gewicht, waarmee het laadvermogen wordt gemaximaliseerd en de operator meer krijgt per uur.  "We hebben de HIAB X-HiPro 558 al laten zien in Bauma en hij kreeg veel belangstelling van de bezoekers", aldus Boxem.

Alle grote HIAB kranen bieden verschillende veiligheidsvoorzieningen. "Voor ons bij Hiab heeft veiligheid altijd de eerste prioriteit. In grote kranen hebben we veiligheid een plaats gegeven met functies, zoals VSL PLUS die de positie van de steunpoten en het totale gewicht van de truck gebruikt om de maximaal veilige kraancapaciteit te berekenen. Daarnaast is er de Boom Deployment Assistant (BDA) waarbij de hoek en de positie van de arm in de gaten wordt gehouden tijdens het in- en uitvouwen,"aldus Andersson.

Maak kennis met de vertegenwoordigers van onze Grote kranen in de Elmia-tentoonstelling in in IAA in Duitsland!

• De IAA-tentoonstelling in Hanover, Duitsland, vindt plaats van 22-29 september. De stand van  Hiab is Pavillon P35 OG A02

Voor meer informatie kunt u contact opnemen in het Engels:
Joakim Andersson, Senior Vice President, Loader Cranes, Hiab, tel. +46 706 126 124, joakim.andersson@hiab.com
Marcel Boxem, Directeur, Heavy Cranes, Hiab, tel. +31 651 666 009, marcel.boxem@hiab.com
Hanna-Kaisa Talvensaari, Senior Communications Manager, Hiab, tel. +358 40 758 1572, hanna-kaisa.talvensaari@hiab.com

Hiab is wereldwijd de grootste leverancier van laad- en lossystemen voor het wegtransport. Klanttevredenheid heeft voor ons de hoogste prioriteit. Bij Hiab werken circa 3.000 professionals aan het leveren van hoogwaardige producten en diensten die voldoen aan de wensen van de klant. Ons productassortiment omvat HIAB autolaadkranen, JONSERED recycling- en houtkranen, LOGLIFT houtkranen, MOFFETT meeneemheftrucks, MULTILIFT afzetsystemen en DEL, WALTCO en ZEPRO laadkleppen. www.hiab.com

Hiab is onderdeel van Cargotec. In 2015 heeft Cargotec (Nasdaq Helsinki: CGCBV) een verkoopopbrengst behaald van 3,7 miljard euro en het bedrijf heeft over 11.000 werknemers in dienst. www.cargotec.com