Hiab lanceert een middelzware kraan voor 'drop'n'go'- transporten

CARGOTEC CORPORATION, PERSBERICHT, 22 OKTOBER 2015, 11 UUR EEST

Hiab, onderdeel van Cargotec, zal de nieuwe HIAB XS 177K kraan voor het middenbereik lanceren.

Deze kraan van 17 ton/meter is speciaal ontwikkeld voor de Duitse markt en is ontworpen om tegemoet te komen aan de 'drop'n'go'- transportbedrijven die bouwmaterialen leveren aan locaties waar een hoge laadsnelheid en hoge precisie nodig zijn. De kraan, beschikbaar in versies met afstandsbediening (HiPro) of handmatige besturing (Pro), biedt snelle en efficiënte verplaatsing van bakstenen en blokken verpakt op gestandaardiseerde pallets.

"We hebben gewoon het beste nog beter gemaakt," zegt Leif Törnblom, Product Manager, Mid-range Loader Cranes. "Onze Duitse klanten hebben zeer nauwkeurige vereisten voor het verplaatsen van bouwmaterialen en we hebben nauw met hen samengewerkt om de kraan volledig af te stemmen op deze toepassing. We zijn verheugd te kunnen zeggen dat de nieuwe HIAB XS 177 HiPro kraan met afstandsbediening een snelheid en precisie heeft die ongekend zijn in de markt."

De eerste lange giek en kettingaangedreven uitschuifarmen zorgen voor uitmuntende laadtijden vergeleken met andere producten die momenteel beschikbaar zijn. De giek kan snel worden uitgeschoven tot het maximale bereik maar heeft toch een close-in hijsbereik van meer dan drie meter om eenvoudig alle pallets op het voertuig te plaatsen, zelfs die dicht bij de kraankolom staan.

De bedieningshendels van het Pro-model zijn rechtstreeks verbonden met de hydraulische klep, waardoor de operator een veel directer gevoel krijgt om snel en veilig te werken. Met het HiPro-bedieningssysteem kan de operator de kraan op afstand bedienen indien nodig.

Een aantal innovaties maken de kraan gemakkelijker te bedienen. Een hoge zitting geeft de operator een prima uitzicht over het hele werkgebied, terwijl hij daardoor ook op veilige afstand van de lading is. De besturingsinterface van de steunpoot heeft gebruiksvriendelijke drukknoppen kan starten, stoppen en het toerental van de motor van het voertuig regelen. Verbeterde displaypanels tonen servicevereisten, foutcodes en gegevens van het VSL-systeem (variabele stabiliteitslimiet). En het nieuwste elektronische veiligheidssysteem van Hiab, SPACE X4, biedt een gebruiksvriendelijke bediening en bewaking van de kraanprestaties.

Neem voor meer informatie contact op met:
Lotta Clausen, Vice President, Communications, Hiab; e-mail lotta.clausen@hiab.com; tel. +46 70 553 51 38
Leif Törnblom, Productmanager, Mid-range Loader Cranes; e-mail; leif.tornblom@hiab.com; tel. +46 705 748 139

Hiab is wereldwijd de grootste leverancier van laad- en lossystemen voor het wegtransport. Klanttevredenheid heeft voor ons de hoogste prioriteit. Bij Hiab werken circa 2.600 professionals aan het leveren van hoogwaardige producten en diensten die voldoen aan de wensen van de klant. Ons productassortiment omvat HIAB autolaadkranen, JONSERED recycling- en houtkranen, LOGLIFT houtkranen, MOFFETT meeneemheftrucks, MULTILIFT afzetsystemen en DEL, WALTCO en ZEPRO laadkleppen. www.hiab.com

Hiab is onderdeel van Cargotec. Cargotec boekte in 2014 een omzet van in 3,4 miljard euro en heeft ongeveer 11.000 mensen in dienst. De klasse B-aandelen van Cargotec zijn genoteerd aan de NASDAQ OMX Helsinki Ltd onder het symbool CGCBV. www.cargotec.com