FPS kiest elektrische MOFFETT's voor nachtleveringen

CARGOTEC CORPORATION, PERSBERICHT, 23 NOVEMBER 2015, 13.00 UUR EET

Hiab, onderdeel van Cargotec, heeft drie MOFFETT E4 20.1 meeneemheftrucks verkocht aan FPS in Engeland. De order is in het derde kwartaal geplaatst bij Cargotec.

FPS is al meer dan 80 jaar actief in de groothandel en distributie met een portfolio dat de sectoren automotive, recreatie en onderhoud & accessoires omvat. Met een netwerk van 22 locaties verspreid over het Verenigd Koninkrijk is FPS in staat leveringen van klanten dezelfde of volgende dag te bezorgen. Een service die geen enkele partij in deze markt kan bieden.

Om een optimaal serviceniveau te realiseren, levert FPS de hele nacht door vanuit het nationale distributiecentrum in Sheffield goederenpallets aan 19 regionale knooppunten. Het bedrijf is altijd op zoek naar manieren om milieuvriendelijker en met minder geluidshinder te werken, en vroeg of MOFFETT wilde helpen met een oplossing voor de nachtleveringen.

Mark Wilson, manager transport bij FPS, zegt: "FPS heeft het eerste prototype van de E4 in 2011 ontvangen om grondig te testen. De afgelopen drie jaar hebben we uitgebreid feedback gegeven om de ontwikkeling van deze nieuwe elektrische MOFFETT te ondersteunen. We merkten dat er echt werd geluisterd naar onze opmerkingen. Hiab toonde zich tijdens het hele ontwikkelingsproces betrokken, communicatief en behulpzaam om ervoor te zorgen dat alles grondig werd onderzocht. Het eindresultaat was een vorkheftruck waarmee we onze activiteiten kunnen uitbreiden en kunnen aanpassen aan de almaar toenemende regelgeving op het gebied van milieu en veiligheid op het werk. De uitkomst beviel ons zo goed dat we meteen drie stuks hebben gekocht."

De MOFFETT M4 elektrische meeneemheftruck is zeer stil met een geluidsniveau van nog geen 60dba. De meeneemheftruck is ontworpen voor toepassingen zoals transport in stedelijke gebieden waar de ruimte beperkt is en een laag geluidsniveau een absolute prioriteit is. De M4 werkt met de nieuwste lithium-ionaccu's om de elektrische motoren, de hydrauliek en het besturingssysteem aan te drijven. De heftruck is dus volledig emissievrij. Daar steeds meer ondernemingen geïnteresseerd zijn in duurzaam ondernemen, ziet Hiab de vraag naar elektrische MOFFETT's toenemen.

"Dit is een uitstekend voorbeeld van hoeveel we kunnen leren van onze klanten. We zijn zeer verheugd dat FPS met de MOFFETT E4 de activiteiten beter en milieuvriendelijker kan inrichten," aldus Simon Tierney, sales manager voor West-Europa bij Hiab.

De overeenkomst omvat ook een volledig reparatie- en onderhoudscontract. De elektrische MOFFETT's worden in februari 2016 geleverd aan FPS.

Neem voor meer informatie contact op met:
Lotta Clausen, Vice President, Communications, Hiab; tel. +4670553513, lotta.clausen@hiab.com
Simon Tierney, sales manager, West-Europa, Hiab; tel. +447855492973, simon.tierney@hiab.com

Hiab is wereldwijd de grootste leverancier van laad- en lossystemen voor het wegtransport. Klanttevredenheid heeft voor ons de hoogste prioriteit. Bij Hiab werken circa 2.600 professionals aan het leveren van hoogwaardige producten en diensten die voldoen aan de wensen van de klant. Ons productassortiment omvat HIAB autolaadkranen, JONSERED recycling- en houtkranen, LOGLIFT houtkranen, MOFFETT meeneemheftrucks, MULTILIFT afzetsystemen en DEL, WALTCO en ZEPRO laadkleppen. www.hiab.com

Hiab is onderdeel van Cargotec. Cargotec boekte in 2014 een omzet van in 3,4 miljard euro en heeft ongeveer 11.000 mensen in dienst. De klasse B-aandelen van Cargotec zijn genoteerd aan de NASDAQ OMX Helsinki Ltd onder het symbool CGCBV. www.cargotec.com