Twee nieuwe milieu- en diervriendelijke MOFFETT ProFutureTM meeneemheftrucks van Hiab voor Brabants bedrijf

CARGOTEC CORPORATION, PERSBERICHT, 22 APRIL 2014 11:00 UUR EEST

Hiab, onderdeel van Cargotec, heeft onlangs een eerste MOFFETT M4 ProFutureTM-meeneemheftruck geleverd aan Van den Eerenbeemt Fourage BV uit het Noord-Brabantse Liessel.

Van den Eerenbeemt Fourage is een jong en dynamisch bedrijf dat actief is in de in- en verkoop van veevoeders, bodembedekkingsproducten voor dieren en agrarische strooisels, zoals hooi, luzerne, stro, zaagsel, houtkrullen en andere fourageproducten.

De MOFFETT M4 ProFutureTM onderscheidt zich door lagere CO2- en PM10-emissies, een tot 32 procent lager brandstofverbruik en een 4 dBA lager geluidsniveau ten opzichte van het standaard model. Dat is echter allerminst ten koste gegaan van de prestaties. De hefsnelheid bij stationair toerental is zelf met 40 procent toegenomen.

"Dankzij zijn nieuwe technologie is de truck aanzienlijk stiller, waardoor hij bijvoorbeeld 's ochtends vroeg kan worden ingezet voor afleveringen in stedelijke woongebieden. Ook de bedrijfskosten liggen een stuk lager. Toch werkt hij sneller en schoner, wat belangrijke pluspunten zijn in en dichtbevolkt land als Nederland", vertelt Hiab's Rayon Manager MOFFETT Ruud Schoorl.

Van den Eerenbeemt was op zoek naar een betrouwbare meeneemheftruck met een laag gewicht. Ook onderhoudsvriendelijkheid stond hoog op het prioriteitenlijstje van het bedrijf, aangezien hun trucks constant in gebruik zijn en worden onderhouden in de eigen werkplaats. Een voordeel van de MOFFETT M4 in dat opzicht waren de langere intervallen voor het verversen van de hydraulische olie en vervangen van de filters.

"De meeste onze klanten zijn grote, moderne boerderijen met een volledig bestraat erf, maar het kan ook voorkomen dat we iets moeten afzetten op een modderig veldje achter een woonhuis, een paardenveldje waar je alleen komt via een smalle doorgang tussen de huizen", vertelt Eric van den Eerenbeemt, de directeur van Van den Eerenbeemt Fourage. "De MOFFETT- meeneemheftucks kunnen in beide situaties uitstekend uit de voeten. De chauffeur zit veilig in cabine, maar heeft naar alle klanten voldoende zicht voor het lossen en wegzetten van de lading."

"Veel van onze klanten hebben vee, vooral melkkoeien. Een stille truck is belangrijk als je bij die dieren in de buurt werkt, want van herrie worden ze onrustig. Tevreden koeien produceren meer melk, dus onze klanten zijn erg  goed te spreken over het lage geluidsniveau van deze ProFutureTM-meeneemheftrucks", voegt Van den Eerenbeemt toe.

Het lage gewicht van de MOFFETT-meeneemheftrucks - ze wegen ± 250 kg minder dan concurrerende meeneemhefrucks - biedt Van den Eerenbeemt het voordeel dat het nuttig laadvermogen van de vrachtwagens optimaal kan worden benut. De M4 20.3 heeft een hefcapaciteit van twee ton tot een hoogte van drie meter, dit is ideaal voor de variëteit en omvang van de ladingen die ze moeten afleveren.

"Een extra voordeel is dat het milieuvriendelijke karakter van de ProFutureTM-modellen door de Nederlandse overheid wordt beloond met aantrekkelijke regeling fiscaal voordelig investeren onder MIA/Vamil.. Dat is goed nieuws voor kleine ondernemingen, aangezien het de investeringskosten aanzienlijk beperkt. In combinatie met de lage bedrijfskosten levert dat interessante kostenbesparingen op", aldus Van Eerenbeemt.

De ProFutureTM-serie MOFFETT-meeneemheftrucks van Hiab maken gebruik van innovatieve technologie om het milieu te ontzien. ProFutureTM-producten voldoen aan toonaangevend strenge eisen met betrekking tot energiezuinigheid, aandrijving, emissies, geluidshinder en recyclingmogelijkheden.

Neem voor meer informatie contact op met:
Ruud Schoorl, Hiab's Rayon Manager MOFFETT, Zuid-Nederland; tel. +31 (0)522 253 831; e-mail ruud.schoorl@cargotec.com
Lotta Clausen, Communications Director, Hiab; tel. +46 (0)372 378 138; e-mail lotta.clausen@cargotec.com

Hiab is wereldwijd marktleider op het gebied van laad- en lossystemen voor het wegtransport. Klanttevredenheid heeft voor ons de hoogste prioriteit. Bij Hiab werken circa 2800 professionals aan het leveren van hoogwaardige producten en diensten die aansluiten op de behoeften van klanten over de hele wereld. Ons productaanbod omvat HIAB-autolaadkranen, JONSERED recycling- en houtkranen, LOGLIFT houtkranen, MOFFETT meeneemheftrucks, MULTILIFT afzetsystemen en DEL, WALTCO, en ZEPRO laadkleppen. www.hiab.com

Hiab is onderdeel van Cargotec. Cargotec boekte in 2013 een omzet van in 3,2 miljard euro en heeft ongeveer 11.000 mensen in dienst. De klasse B-aandelen van Cargotec zijn genoteerd aan de NASDAQ OMX Helsinki onder het symbool CGCBV. www.cargotec.com