Hiab leverer serie med høy kapasitet med den nye HIAB X-HiPro 858

CARGOTEC CORPORATION, PRESSEMELDING, 20. FEBRUAR 2015 KL. 16.30 EET

Hiab, som er en del av Cargotec, har annonsert lansering av en ny høykapasitetskran - HIAB X-HiPro 858. 858 er det siste tilskuddet til Hiabs nye serie med kraner for tunge løft, og gir kundene en svært produkt og pålitelig løsning for håndtering av tung last.

Løftekapasiteten er på 80tm og rekkevidden er 34,5 meter på horisontalplanet (38 meter på vertikalplanet). Dermed har 858 svært god allsidighet i en rekke bruksområder.  858 er designet med tanke på brukeren, og har forenklede kontroller som er enkle å bruke og som gir jevn og presis manøvrerbarhet. HIAB X-HiPro har også et fjernstyringsdisplay og et ekstra eksternt display montert på fundamentet. Her kan føreren se informasjon om krankapasiteten for hver enkelt vinkel på jibben, avhengig av lastebilens stabilitet, noe som er svært viktig for trygg betjening.

Josep Salavedra Ciurana hos Transgruas J. Salavedra i Girona i Spania, sier: "HIAB X-HiPro er definitivt den mest kraftfulle kranen vi noen gang har brukt. Den tar ytelse til et helt nytt nivå og har enorm fleksibilitet. Selv ved full rekkevidde er jibbens artikulasjon i høye posisjoner svært imponerende. Det første du legger merke til er den presise og jevne manøvreringen av jibben."

"Fra et kommersielt ståsted er HIAB X-HiPro et smart forretningsvalg. Det allsidige festesystemet betyr at jeg nå kan bruke samme lastebil for to eller tre ulike bruksområder. Det reduserer investeringen i forskjellige lastebiler, i tillegg til at de indirekte kostnadene for virksomheten, for eksempel til vedlikehold, blir lavere.  Det er også viktig å ha en pålitelig forretningspartner som Hiab. Jeg har alltid opplevd at Hiabs personell gjør de de kan for å oppfylle våre behov, og støtten fra det lokale teamet her i Spania er enestående."

Sergio Peiró, Product Manager Hiab Loader Cranes, Heavy range, sier: "Hiabs strategi er å gi våre kunder et godt utvalg løsninger når det gjelder kraner for tunge løft. Den nye HIAB X-HiPro 858 og den nylig lanserte 90tm HIAB X- HiPro1058 setter virkelig standarden for markedet, og vi er svært glade for de positive tilbakemeldingene fra kundene."

For mer informasjon, ta kontakt med:
Christine Ådland Holmström, Marketing Manager, Loader Cranes, Hiab, tlf.: +46 8 677 5374
E-post: christine.holmstrom@hiab.com

Hiab er verdens ledende leverandør av utstyr til godshåndtering for veitransport. Tilfredse kunder er vår viktigste prioritet. Rundt 2600 ansatte hos Hiab jobber for å levere produkter og tjenester med høy ytelse som oppfyller kundenes krav over hele verden. Vårt produktutvalg omfatter HIAB lastebilkraner, JONSERED og LOGLIFT tømmerkraner, MULTILIFT krokløftere, MOFFETT påhengstrucker,  samt DEL, WALTCO og ZEPRO bakløftere. www.hiab.com

Cargotec solgte for 3,4 milliarder EUR i 2014, og har cirka 11 000 ansatte. Cargotecs klasse B-aksjer er notert på NASDAQ OMX Helsinki Ltd under symbolet CGCBV. www.cargotec.com